Lenka Volfová

Ráda bych se nějak vystihla, ale jsem zastánce hesla, že člověk není slovo, a proto je těžké ho jimi popsat. Takže kdo mě nepozná osobně, stejně neví. :)

TRAINING DAYS aneb testovací skupina přežila, ztráty minimální! :D

Třídenní zatěžkávací zkouška byla pokořena, tak proč si nezrekapitulovat hladký průběh opepřený několika stěžejními okamžiky.

8.8.2014 v 9:36 | Karma: 2,95 | Přečteno: 107x | Diskuse| Ostatní

Hermanus - čekání na velryby

Kdo si počká, ten se dočká, ale doporučuji dorazit v sezóně! Pokud sem zabloudíte mimo ni, budete si nejspíš připadat, jako byste nechtíc zabloudili do důchodcovského střediska... i když je jejich vitalita obdivuhodná, pokud vám je pod 50 let, fakt tu není, co dělat.

25.3.2014 v 9:51 | Karma: 6,64 | Přečteno: 288x | Diskuse| Cestování

Lenka Volfová

Cesta po stopách afrického vína

Etiketa vína se zemí původu Republic South of Africa není ani v Čechách výjimkou, takže když už v Africe jste a nejste vyloženě vinný odpůrce, bylo by hříchem jejich vinice neokouknout.

16.3.2014 v 16:41 | Karma: 8,46 | Přečteno: 403x | Diskuse| Cestování

Lenka Volfová

Stolová hora – konečně ráno neprostřeli ubrus

Po třech dnech, kdy jak místní říkají byl ubrus na stole, prostě byla taková mlha na vrcholu, že vlastně nebyl ani vidět a k tomu takový vichr, že vlastně ani nebylo cesty na vrchol. Lanovka zavřena, takže i kdyby se někdo chtěl kochat mlhou, měl smůlu! :-)

9.3.2014 v 17:17 | Karma: 9,37 | Přečteno: 517x | Diskuse| Cestování

Tučňáci v Africe

Zrovna netoužíte obcházet skaliska a hledat naději? Nebojte, oblast Kapska nezklame snad nikoho. Když se z Kapského města vydáte po pobřeží směrem Mys Dobré naděje, nemusíte k němu vůbec dojet, abyste zažili krásný den, nabytý mnoha zážitky. Pobřeží je zde prostě jako jedna velká „fotogalerie“, stačí si vybrat snímek, který se líbí právě vám.

3.3.2014 v 9:21 | Karma: 6,20 | Přečteno: 270x | Diskuse| Cestování

Mys Dobré naděje

Naděje umírá poslední a kde jinde pochopit význam tohoto sousloví, než právě tam, kde naděje byla to jediné, co v jistou chvíli zůstávalo?! :)

21.2.2014 v 7:21 | Karma: 9,79 | Přečteno: 364x | Diskuse| Cestování

Lenka Volfová

V&A Waterfront - lákadlo nejen pro líné turisty :-)

Nečekaný pozdnější přílet trochu zkomplikoval plány. Souhra počasí a lidského faktoru nám moc do noty nehrála... Jak místní říkají „stůl měl na sobě ubrus“ a to slušně zdobený a navíc vítr byl i o 1000 metrů níže tak silný, že lanovka na Stolovou horu byla zavřena. Změna je život, takže první „výlet“ směřoval do přístaviště V&A Waterfront. Neuvěřitelné... Po dvou dnech v Johannesburgu zde člověk může jen tak jít po ulici, nikdo na něj zvláštně nekouká, nemá tu pocit strachu a navíc, je na co se dívat. Téměř zázrak, co udělají dvě hodiny letu! :-)

19.2.2014 v 7:29 | Karma: 6,35 | Přečteno: 215x | Diskuse| Cestování

Nelson Mandela Square

... zase jsem se jednou rozhodla psát ze svých cest! Tentokrát je cílovou destinací JAR, první den, první zážitky, první stránka blogu... na první přečtění možná nezajímavé, ale ono to přijde! :-)

12.2.2014 v 21:26 | Karma: 5,98 | Přečteno: 219x | Diskuse| Cestování

Vánoční Berlín – atmosféra (ne)jen pro obchodníky na burze

Plánujete poslední adventní víkend načerpat konečně pořádnou vánoční atmosféru? Nejspíš vás napadají mnohé možnosti, jak na to. Jestli je mezi nimi i návštěva sousedů na západě a jejich stále ještě „tradičních“, komerčně jen místy postižených trhů, pak rozhodujte pečlivě, kterým směrem se vydáte!

18.12.2013 v 9:58 | Karma: 5,06 | Přečteno: 204x | Diskuse| Cestování

Esence Marrákeše

Kdo byl v Maroku a nebyl v Marrákeši, jako by v Maroku prostě ani nebyl. :-) Kontrast luxusu nové části se špínou místního tržiště a k němu přiléhajícího náměstí Djemaa El Fna, kde se to jen hemží zaklínači hadů, opičími muži či tradičními hudebníky. To si prostě musí zažít každý na vlastní kůži!

16.8.2013 v 8:03 | Karma: 9,21 | Přečteno: 417x | Diskuse| Cestování

Přes Inezgane do Tafraoutu v myšlenkách pouhých 80 kilometrů

Tak to dopadá, když si necháte poradit od známých a od cestovky naráz a vyrazíte na vlastní pěst někam, kde to přeci bude stát za to! :-) Stálo, ale nevím, zda to bylo zrovna těmi místy, každopádně, jako každý výlet... zážitek k nezapomenutí!

5.8.2013 v 8:23 | Karma: 5,36 | Přečteno: 181x | Diskuse| Cestování

Agadir – kousek Evropy v Africe

Přemýšlíte nad dovolenou a Vaším snem je Afrika? Toužíte po cenově příznivé, přesto tak trochu exotické dovolené, kde ale na Vás nebudou koukat jako na "exota", že nectíte ramadán, ale zároveň budete moc cizí kulturu prozkoumat téměř mikroskopickým pohledem? Pak pokud budete tápat, zvolte Maroko. Konkrétně doporučuji Agadir - přístavní město, které omývá Atlantský oceán, ráno mlhy, večer silnější vítr, přes den slunko, široká síť hotelů, ale i kontrasty jako v celé Africe.

30.7.2013 v 8:23 | Karma: 11,42 | Přečteno: 559x | Diskuse| Cestování

Konec zvonec

Poslední výlet – GROUNDS FOR SCULPTURE, poslední možnost změnit názor na americkou gastronomii a už jen letiště a domů. Nezdá se to, ale měsíc uteče tak rychle, že člověk ani neví jak.

29.1.2013 v 14:42 | Karma: 5,58 | Přečteno: 589x | Diskuse| Cestování

Washington

Vstávala jsem už v půl sedmé, jelikož se mělo vyrážet již v osm a přeci jen teď máme problém s koupelnou (přijeli rodiče). Nakonec se vyráželo až kolem tři čtvrtě na devět, takže jsem si mohla klidně pospat, ale hold zbytek cestovní skupiny byl pomalejší... nedej bože, že by se čekalo na mě, ale na ostatní to není nikdy problém.

25.1.2013 v 12:55 | Karma: 10,68 | Přečteno: 2474x | Diskuse| Cestování

dojezd... :)

Ráno nám zazvonil budík a nikdo neměl ani pomyšlení na to vstávat, ale museli jsme a všichni. Sbalili jsme si tedy své saky paky a šup pryč! Nasnídat jsme se šli kamsi do našeho komplexu, kde zrovna jedna stará „kasíňačka“ ztratila peněženku, takže byla legrace. Přivolala i policii, ale ty se tvářili tak maximálně, že je bába vyrušila od dopolední kávy a né, že by měli něco řešit! I proto asi za chvíli už byli pryč a bába hledala peněženku sama, mno kdo ví, kde na pokoji ji nechala, ale to už se asi nikdy nedozvíme! Hold takto to vypadá, když do Atlantic City jezdí důchodci, kteří by měli už radši sedět doma a čučet na telenovely jako naše babi, na příklad...

25.1.2013 v 12:49 | Karma: 0 | Přečteno: 46x | Diskuse| Cestování

Atlantic City

Zcela připraveni na následující dva dny – spali jsme snad nejdéle, co kdy tady, do půl desáté! :-D Řádně jsme se nasnídali a šli se poslušně slunit k bazénu! Samozřejmě jsme mezi to zařadili vždy i pár temp v bazénu, ale jinak jsme odpočívali, dle pravidel. Pepí pak ještě udělal banánový koktejl a to už mi nechybělo nic, snad jen stálá zásoba kapesníků, pač mě napadnul nějaký bacil a rýma a kašel ne a ne ustoupit!!

15.1.2013 v 10:11 | Karma: 9,66 | Přečteno: 870x | Diskuse| Cestování

We live on the weekend!

Je sobota a připraven je krapet nestandardní den, tedy alespoň na to, že jsme ve Státech. Opět jsme vstávali celkem brzy... ostatně spát budeme přeci v Čechách a ne tady, za „velkou vodou“. Ke snídani jsou pro nás již připraveny domácí croissanty, která já tak „miluju“. No což dva si dám, zapiju to litrem čaje... no a břicho mám plné tak jako tak. :-D

13.1.2013 v 19:59 | Karma: 5,17 | Přečteno: 642x | Diskuse| Cestování

Philadelphie

Ráno jsme opět byli hozeni na vlak a už jsme si to štrádovali do Philadelphie. Tentokrát nám počasí přálo chvílemi až moc..., takže jsem se na to již ráno radši připravila namazáním faktorem, č. 30. Horko tedy bylo, ale spáleniny nehrozily! :-) .... hned bych ta vedra vrátila!! :D

9.1.2013 v 18:09 | Karma: 6,95 | Přečteno: 746x | Diskuse| Cestování

New York - den čtvrtý

Měli jsme za sebou Downtown, Midtown, Central Park, člověk by řekl, že už máme všechno za sebou. Není tomu ale v žádném případě tak. Jak jsem již na začátku napsala, ani rok v New Yorku vám nezaručí, že ho poznáte dokonale!

8.1.2013 v 13:33 | Karma: 7,69 | Přečteno: 679x | Diskuse| Cestování

New York - den třetí

Tentokrát jsme vyrazili až „po o“, nicméně s myšlenkou využít krásný a rozsáhlý Central park, když už je tak krásně... tedy alespoň jsme doufali, jelikož naše předchozí návštěva v NYC se nesla spíše v aprílovém počasí, než v nějakých hicech.

6.1.2013 v 16:23 | Karma: 7,32 | Přečteno: 704x | Diskuse| Cestování

New York - den druhý

95% pravděpodobnost bouřek a průtrží mračen, ano při této předpovědi my vyjíždíme opět jako ti největší turisté do NYC, jelikož předpovědi se přeci vždy pletou, nebo ne? Tentokrát se ale trefili, a to 100%, více k tomu ještě později. V šest ráno vstávat, snídaně a ještě před osmou jsme již seděli ve vlaku směr NYC. V tu chvíli byla obloha tak černá a na okna padalo tolik vody, že vlastně ani ta černota nebyla vidět.

4.1.2013 v 12:40 | Karma: 9,99 | Přečteno: 829x | Diskuse| Cestování

New York - den první

Vstávali jsme sice už v pět ráno, abychom stihli co nejranější spoj vlakem, jelikož jak nám i místní kladli na srdce, do New Yorku autem nejezdí ani největší blázni, a opravdu se to vyplatilo. Ranní rozcvička, která proběhla na poznávání obsluhy automatu vlakové dopravy, se vydařila na jedničku a v cuku letu jsme již seděli ve vlaku NJ Transit, směr světová metropole. Ozkoušeli jsme i neznámý způsob průvodčích v označování lístků, který nám do teď není až tak jasný... Každopádně nás nikdo z vlaku nevyhodil, jak jsme byli předem od známých upozorněni, takže bych absolvování této jízdy označila za vydařenou.

3.1.2013 v 8:58 | Karma: 8,96 | Přečteno: 897x | Diskuse| Cestování

New York ve čtyřech dnech

New York je město, které mnozí zvládnou za jediný den a jiní i po letech říkají, že ho neznají. Pro běžného turistu ale možnost za B není realizovatelná a naopak eventualita A je pro pravého turistu barbarstvím. Proto, pokud máte to štěstí tam pobýt minimálně tři, čtyři dny, rozhodně to využijte a věřte, že nebudete litovat ani minuty!

2.1.2013 v 21:44 | Karma: 3,37 | Přečteno: 142x | Diskuse| Cestování

Česko-slovenský klub

Tento den byl již dlouho naplánován, mělo se slavit na počest “Dne Otců”. Ano, je důležité si vždy najít nějaký ten důvod k tomu, aby se lidé sešli, jedli, pili a hodovali... prostě a jednoduše, každý důvod k oslavě je vítán. Oslava “Dne Otců” znamenala v československém klubu velký celodenní piknik. Hned po snídani (což bylo kolem jedenácté :-) ) jsme se tedy vydali směr klub.

2.1.2013 v 10:19 | Karma: 6,15 | Přečteno: 768x | Diskuse| Cestování

Odpočinek a vyrovnání jet-lagu

Následující den se nesl ve stylu nic nedělání. Po 26 hodinovém dni následovala „jen“ 9 hodinová noc a byli jsme už zase jak čiperky na nohách. Bylo krásně, takže snídani jsme si dali na terase. Musím uznat, že topinky s máslem jsem už dlouho ke snídani neměla, ale což, člověk si bude asi muset krapet zvyknout. Vykompenzovala jsem to salátem a čerstvým sýrem, takže mi těžko bylo jen mírně. Zato Pepí (můj přítel, když už ho tu tak zmiňuji a nejspíš ještě i zmiňovat budu) si liboval ..., když si to navíc obložil ještě salámkem a šunčičkou, hmmmm. Asi je jasné, jaké komu nastávají časy.